söndag 12 december 2010

ROBIN RAPPORTERAR: Chipschock #2


Man börjar ju helt seriöst fundera på vad det är för jävla chips dom har i det här landet. Eftersom jag fortfarande inte hittat en smak som är "2 die 4" så varierar jag lite nu och testar olika smaker, men den här tar fan priset på konstigaste smaker. Ketchupchips liksom...

Hur dom smakar då? Jorå... Ungefär som pommes med mycket ketchup på.

Robbans chipslista:
#1 Smiths' Cheese & Onion
#2 Red Rock Delis' Sourcream & Sweet Chili
#3 Smiths' Chicken
#4 Smiths' Salt & Vinegar
#5 Smiths' BBQ Ribs

Värt att tillägga är ju att det faktiskt bara är dom två översta som jag någonsin skulle köpa om jag befann mig i Sverige där konkurrensen är betydligt större på chipsmarknaden. Joni köpte förresten några ostkrokar som var helt okej igår, men det är ju ostkrokar och inte chips så dom får inte komma med på listan.

Utöver det har jag testat original, barbecue, sourcream & onion, sea salt, lime & black pepper m.fl. där egentligen ingen är att rekommendera. Australiensiska chips är helt enkelt inte som svenska chips, tyvärr.

Nåja...

Robin

Inga kommentarer: