tisdag 21 december 2010

JONI Rapporterar: Första fylle-inlägget

Okej! Såhär är det.... Vi börjar förfesta lite lagom hemma, bl.a. På vår balkong. Den enda som dricker alkohol på riktigt är dock jag. Vi kör sanning och inget ( istället för sannnng och konsekvens) typ två timmar, efter detta vaknar jag upp gåendes på typ north bondi, kanske 40min walk till bondi, jag går, går och går mycket mer längs krokiga vägar och många kackerlackor för att nå bondibeach... Av någon anledning så har jag smak av kebab i munnen också...(när åt jag denna?)

Jag hittar till bondibeach, väntar en halvtimme säkert brevid en man med speciell kraftig odör och stil, det kom fram en buss, jag plockar upp två st busskort som jag inte känner till, båda är ostämplade student-cards, jag stämplar ett av dom men det piper, jag sätter mig ändå (inget händer). Jag hoppar av vid ett välbekant ställe, oxford street ungefär! Sitter och väntar kanske en halvtimme men ingen buss kommer. Efter en stund kommer det två st uberbögar med en handikappad kille, han sätter sig brevid mig och är allmänt full. Tiden går och jag undrar om han är hög, jag hoppas att han inte är det för jag orkar inte det just nu. Tillslut så går det så lång tid att jag ropar in en taxi för båda oss (han ska tydligen till coogee), under bussfärden så frågar jag honom vilken favoritmusik han har, han svara att han älskar "roooooeck en roell", thats fine by me, jag undrar sen vilken favoritartisthan har inom "rooooooexk en roooooel"' han svarar: "britney Spears" ............taxin stannar och hoppar ur till slut. Just då märker jag även att dom 60 $ jag hade innan äventyret är borta, troligtvia spenderat dom på alkohol (var vet jag inte isf), jättemånga busskort (kan tänka mig hur dryg jag måste varit på 7eleven lr vart ja nu köpte dom), eller helt enkelt bara tappat dom, som jag gjorde med 100$ för två veckor sedan, +1

Knackar på i kanske 10sek, sen kmr Alex också hem exakt då (oddsen?), kmr in, töntar mig med ipaden, dödar en riktig stor kackerlacka på mattan brevid min säng, rekord inomhus tror jag.

Paddys market idag (fan kl e 6.00) och royal national park imorn!

/Joni

Inga kommentarer: