fredag 24 december 2010

ROBIN RAPPORTERAR: God jul & gott nytt år!

Hallå eller!

Ville bara passa på att önska alla en god jul och ett gott nytt år, som man brukar göra i Sverige. Hoppas ni får ett par riktigt trevliga helgdagar - det förtjänar nog många av er. Kanske inte alla, men en del i alla fall.

Var har vi gjort idag? Har skickat iväg första batchen med vykort (ungefär två månader för sent), men har du inte fått nåt så behöver du inte vara orolig - det kommer en till batch. Och det är verkligen svindyrt, så jag hoppas ni blir glada! Har ni inte fått nåt efter andra batchen har jag antingen glömt er eller så förtjänar ni inte ett vykort. Hähä. Skämt å sido, det blir väl runt en 20 vykort jag skickar för totalt sett kanske 350 kr.

Nu har vi har precis lagat en riktig middag, eller ah... Joni har, och jag har käkat den tillsammans med han. Köttfärssås och pasta - så jävla gött.

Ikväll blir det lite Wicked och lite vin för min del. Joni kör på whiskey och Cola. Och så kommer vi gå på Ministry of Sound (Hook n Sling och Tommy Trash) som besöker Coogee Bay Hotel. Det kommer bli sjukt, sjukt, sjukt och wicked.

Imorrn är då vi kommer fira julen, precis som australienare, på stranden med lite julklappsutdelning och gott sällskap av "familjen". Kanske utgång på kvällen.

What's more? Vi hade besök i köket idag igen, av en fågeljävel. Han var först inne imorse, och flög sedan ut efter att Joni spelat in en film med fågeln som huvudrollsinnehavare. När vi (= Joni) lagade mat kom han tillbaka; Joni jagade ut han, gick på toa och så går jag in i köket. Ni tror inte jäveln är tillbaka? Jag jagar bort han och går och sätter mig vid datorn. När Joni kommer tillbaka en minut senare till köket - vem är där då om inte fågeljäveln? Envis jävel är vad han är.

Nu är det väl dags att börja klunka lite vin... På återseende!

Robin


Inga kommentarer: