söndag 12 december 2010

ROBIN RAPPORTERAR: Världens tråkigaste kväll

Först och främst: Ibland tar det ett tag för mig att orka skriva inlägg om vi gjort nåt speciellt, för då vill jag gärna ha bilder o.s.v. med för att göra det lite trevligare, så dessa inlägg blir oftast skrivna någon dag senare. Ett till sådant inlägg (med bilder alltså) kommer kanske senare idag. Eller när jag har ork.

Anyhow.. Igår var det tänkt att typ alla skulle ut till Coogee Bay Hotel, och det slutade ju som det slutade. Det var bara jag, Anna och Maria som gick ner dit. Joni gick hem när vi stod och väntade på bussen, utan att minnas att han gick hem. Alex gick hem och käkade (?), och Lovisa stannade hemma för att hon skulle jobba dagen efter.

Alex ringer sen Anna när vi är där nere och då bestämmer vi oss för att vi skall till Kings Cross. En taxitur senare är vi där och då tappar jag och Maria bort Anna och Alex, så klart. Anna är sämst i världen på att ge vägbeskrivningar så jag och Maria springer runt där på Kings Cross och försöker hitta stället de är på (Mansions Hotel). Slutar med att vi får fråga massa olika människor för alla verkar ha lite dålig koll, men vi hittar till slut.

Och det är det sämsta stället någonsin. Oj, vad gjorde man ens där? Visserligen hyfsad musik, men inget dansgolv och alldeles för hög musik för att kunna prata. Vad ska man göra där liksom? Man kan inte dansa och man kan inte prata... Nåja. Man ångrade ganska mycket att man drog från Coogee Bay Hotel som faktiskt var ett riktigt schysst ställe som dessutom ligger nära hemma. Helt enorm uteservering, schysst och stort dansgolv, flera barer o.s.v..

Tjejerna satt där med några "snygga" svenskar, och sen följer vi med dom hem till deras skabbkollektiv på Pitt St. Visserligen var lägenheten (i ursprungligt skick) väldigt fräsch, men den var lite äcklig efter att typ 13 killar bott där ett tag. Och just när man trodde att det inte kunde bli tråkigare så blev det tråkigast. Kan ha varit den mest ovärda timmen i hela mitt liv. Vad gjorde man där? Det var en full italienare som skypade med sin morsa och skrålade på en gitarr samtidigt (nej - han kunde inte spela), det var en annan italienare som spelade lite fotboll i en trång korridor, och det var två tråkiga svenskar. Och så några till randoms.

Jag drog hem och var hemma vid fyratiden tror jag.

Nu då? Nu skall vi försöka hitta till IKEA. Och då ska jag käka köttbullar, for sure.

XOXO Robin-Girl

Inga kommentarer: