fredag 10 december 2010

ROBIN RAPPORTERAR: Födelsedag + Taronga Zoo

I torsdags var det ingen vanlig dag, för då var det allas vår kära Alexandras födelsedag. Hon fyllde hela tjugoen vintrar då, så vi överraskade (eller tja, tror inte hon vart så överraskad men ändå) henne på morgonen med finsång och tårta på sängen.

Därefter skulle vi dra med oss henne på Taronga Zoo innan hon skulle jobba på eftermiddagen. Hela familjen tillsammans - supertrevligt. Anyhow; sagt och gjort.

Taronga Zoo var en ganska häftig upplevelse, och jag själv började mest fundera på hur många olika sjukt häftiga varelser det finns på vår jord egentligan. Man vet ju om att det finns små pingviner, långa giraffer, äckligt stora ormar, gorillas och sådana grejer - men är det nån som på riktigt tänker hur häftigt det är egentligen? För det är ju ascoolt. Att alla är så jävla fula så att dom blir coola.




Wombat

Saltvattenskrokodil.

Giraffer.

En såndär "Timon"

Elefanter.

Det var väl den samlade känslan för mig efter besöket. Vad fick vi se då? Massvis. Ni kan se några bilder ovan, men vi fick i alla fall se koalor, kängurur, gorillas, giraffer, elefanter, tigrar, kodiakbjörnar, anacondor, småpingviner, sjölejon och massa, massa annat.

Häftigast var, förutom att äntligen få se en livs levande koala som har varit lite av ett livsmål för mig, att få klappa en känguru. Man får inte hålla i eller röra i koalor i New South Wales och således fick jag aldrig göra det, men en känguru fick jag i alla fall klappa. Och så sjuk mjuk päls dom har! Skulle lätt kunna tänka mig att ha den pälsen som heltäckningsmatta här i lägenheten. Hähähähä.


Koala!

Känguru! Den lever; den är bara lite trött.

Mer då? Favoritdjuret efter besöket var kanske lite oväntat de små pingvinerna (som var jättesmåa). De såg så fridfulla och awesome ut när de flaxade runt i vattnet. Det såg ut som att dom flög i vattnet - riktigt coolt.

Favoritdjuret: En liten pingvin.

Annars var den den lilla fennec fox oerhört söt också. Det är sådana djur som är så pass söta så man skulle kunna smälta när man ser dom typ. Jag vet att det låter jävligt gay, men ni fattar inte förrän ni sett dom.

Ifall nån som läser detta någonsin åker till detta zoo så rekommenderar jag dock att ni skall vara fullproppade med mat när ni går in på zoot, för att käka där var svindyrt och inte särskilt gott heller. Jävla monopol. En burgarmeny som smakar sämre än McDonalds för $14.50. Hade man varit smart hade man gjort som Jude-Lojsan #1, d.v.s. att inte köpa någonting för att man egentligen inte har råd och sedan bara äta alla andras rester. Tror Jude-Lojsan helt enkelt är snäppet smartare än oss andra.

Efter zoo så åkte Alex till jobbet och vi andra åkte tillbaka och började förtära alkoholhaltiga drycker. Vid 21-tiden åkte vi in till stan för att möta upp Alex och gå ut med henne för att fira hennes födelsedag.

Vi började i Hyde Park på en parkbänk där vi snackade och drack. Efter ett tag, nån timme, så kommer en polisbil inrullandes på parkvägen. Joni, som den jude han är, springer iväg medan jag sitter kvar där med Anna och Alex. Polisen frågar oss om vi dricker alkohol och Anna säger "nej" - vilket självklart var en lögn. Polisen synar lögnen och Alex ber om ursäkt. Polisen säger att vi antingen kan hälla ut alkoholen och sitta kvar, eller gå därifrån. Vi väljer då att behålla alkoholen och gå därifrån. Polisen var bussig i alla fall.

Efter en eller två incidenter och en timme till ungefär vart allting en dimma för Stekarn. Jag följer med han hem och låter tjejerna gå ut på en raggrunda alldeles själva, medan jag stapplar hem med Joni som förmodligen slog världsrekord i fylla just den kvällen. Lätt hänt med succéreceptet Wicked Volski, som vi kallar det för.

Hoppas du hade en bra dag i alla fall bästaste Alex! :))))

XOXO Robin-Girl

1 kommentar:

Therese sa...

Söööööta djur. Men den där fennec fox.. De är fula tycker jag :/