onsdag 8 december 2010

JONI RAPPORTERAR: Guess whos back?

Back with a vengance, nu är jag äntligen här igen! Bakis som aldrig för, nä jag är faktiskt inte så bakis idag, ett glas mjölk och några bars gör verkligen allt känns det som. Sitter här i Alex/Marias rum, som förresten har åkt iväg till centrum för att jobba/jobba trial.

Vad har hänt sen sist? Jävligt mycket skulle jag påstå, är ni flitig besökare så har ni blivit uppdaterade av Roland, två sidor av en historia är alltid roligt att se men kanske inte på en blogg (oj vad mycket ovärt jag skriver, vad har hänt)


iförrgår

Vi gick iväg till Maroubra beach, skönaste vattnet hittils (dock var det många småa maneter, typ hundra st som var uppspolade på land också. Lite bilder:







Jag, Anna, Maria och Robin förfestar lite här hemma för att sedan dragit in till WakeUp där vi har ett antal vänner (eller, ja bekanta), väl uppe på rum 702 så sitter det säkert 30 personer, bland dessa finns Hakim, Random, Galna tyskar (varav en som är kär i mig typ, crazy j) och allas våran VIP! VIPen är en väldigt underlig människa, utseendet skulle jag säga finns, pengarna skulle han säga finns (men i själva verket ljuger han om sin ekonomiska framgång), och roliga saker som han sagt:

1. Känner Sebastian Ingrosso från Swedish House Mafia och att han fått VIP biljett från honom till både Stereosonic och David Guetta på NewYears Eve. Roliga var att han inte drog till Steresonic (Där Ingrosso, Robyn et.c spelade) för att han skulle på en Absolut Vodka fest ist som han sa lät mycket roligare.
2. Han har ett hus med pool på bondibeach (eller ja, hans föräldrar), men han bor på WakeUp hostel ändå, that doesnt make sense).
3. I Tyskland (som han kommer från) så behöver han inte ens börja snacka med tjejer, utan tjejerna kommer fram till honom för att dom vet vem han är..
4. När han skulle köpa en väska till Julia (Countryroad väska för typ 30$) så fungerar självklart inte kortet! Samma sak när han skulle bjuda en av tjejerna på en drink, kortet fungerar ej. Troligtvis lowoncash.
5. Han har varit på nästan alla tjejerna av dom vi bor med, han har tom rankat dom för mig också (om vem han tycker är finast et.c) men den listan tänker jag inte släppa ;) Eller jag kan säga att Lovisa är högst på den.

Allt detta gör honom till en mytoman, helt enkelt.


Nog om detta, vi är inne i rummet kanske 10min innan vi beslutar oss för att dra vidare till utstället, när jag säger vi så menar jag Robin, Jag, Anna, Maria, VIP och Sigrid (Jo hon heter så) Sidebar var fullsmockat, Scubar är äckligt, Scruffys är också äckligt, Scary Canary hade stängt, The Ivy hade stängt. Under perioden vi kommit fram till detta så har det säkert gått 2h, Anna/Vip har sprungit iväg som vanligt (hon gör det ofta) och vi gick jävligt långt. Iaf, jag bestämmer mig för att vi ska ta taxi till Kings Cross (självklart betalade killen som har mest pengar, hehehehehehe), väl där så har The Bank stängt som är ganska bra så drar på ett annat ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, jag tycker det är OK men inte dom andra så efter 30min så drar vi till Hyde Park för att kliva på bussen! En helt ovärd kväll alltså..



igår.
Vaknar upp bakis förstås! Jag, Robin, Lovisa, Ina, Moa och Anna hänger på Coogee beach, badar även lite, händer inte speciellt mkt förutom att Robin ligger och tittar på alla tjejer som solar topless (och jag konstarar att alla som solar topless har småa bröst,) Vi drar vidare (Jag/Robin), köper alhol och lagar lite mat (ja eller robin äter på KFC som vanligt.)


Vid 19.00 börjar alla dricka, det slutar med att merparten av festdeltagarna (jag, alex, anna, maria et.c) ligger i en böghög mitt på golvet, ngn tjej tar även av en annans tjejs trosor haha, finns roliga bilder iaf! Mer och mindre smickrande.... Vi drar vidare till Kings Cross då vi hört att det ska vara riktigt bra på ett ställe som heter WorldBar, när vi går dit bär jag runt på en 55 kilos klump på ryggen (ett annat namn för klumpen är Lovisa) i kanske 30min, många kalorier som brändes. Väl på KC så drar vi först på ett ställe som har skönt struktur. Jag köper en vinflaska av kyparen, som inte hittar vinöppnaren, jag var för full och otålig så jag tar flaskan och drar vilket föranleder till att folk tror jag snott flaskan. Aja, hur öppnar man en flaska på ett uteställe? jag tänker självklart att "slå flaskhalsen mot något hårt så går det sönder och man kan dricka", det är ju inte att föredra då glasssplitter i blodet (sen hjärtat) inte är något att eftersträva (om man nu inte har en genuin dödslängtan).


Sagt och gjort, jag slår sönder flaskhalsen och börjar dricka, Anna som var nykter var smart och tog den av mig och kasta bort skiten.. Vi beger oss sedan till WorldBar, alla kommer in förutom mig (ett tips: även om du har stora bröst så hälper det inte utan ID kort, hehee) så min kväll slutar där!


worldBar.

Joni fuckin Khanini Johansson,
See ya - Dont wanna be ya!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe +55kg kommer du ha om några månader och då har du nog inte så tur att det är en b-rud som hänger på dig...haha j o n i

Mr.Khanini sa...

Jag kommer snarare väga mindre när jag kommer tillbax eftersom jag inte gymmar. Och jo, det lär jag ha m ;)

Anonym sa...

well sådär snyggt spinkig då! naat.. Och de ju trevligt att du kommer ha :)